חיפוש

דנמרק, קופנהגן

תאריכים: 24-28.8

קצת על קופנהגן:

עיר אירופאית קלאסית, שמזכירה מעט את אמסטרדם בכמות הנהרות והגשרים שעוברים בתוך העיר. רובה הגדול צבעוני ומאוד נעים לטייל ברחוב ופשוט לספוג את האווירה הדנית.

מבחינת מחירים היא די דומה לישראל, גם מבחינת מותגים מרגיש דומה מחיר.

תערוכות שמתקיימות כעת בקופנהגן

התחלנו את מסענו לעבר קופנהגן שבדנמרק בטיסת קונקשן שהמריאה מנתב"ג ב3:30 בלילה דרך קייב שבאוקראינה, שם המתנו כ3.5 שעות ומשם טיסה לקופנהגן.
נחתנו בערך ב11 בנמל התעופה ומשם אל העיר המשכנו אל המטרו שמתחיל משדה התעופה ומגיע ישירות עד דנמרק!
זה מאוד נוח מגיע כל 5 דקות כך שאין לחץ אם פספסתם או שהקרונות מלאים.
ירדנו בתחנה שלנו והתקדמנו לכיוון המלון שלנו
NH Collection Copenhagen.
מלון עם 5 כוכבים במיקום הכי טוב שיש, היינו ממש מרוצים מהאיכות ומהגודל  של החדר, רמת הנקיון, טיב השירות, המיקום שלו והמחיר ביחס לתמורה.
ארוחת בוקר מצוינת, עם מגוון גדול של גבינות, בשרים, וקינוחים.
חדר כושר טוב עם כל המכשור שהצטרכנו.
והכי מגניב שעל כל יום שבחרנו שלא ינקו לנו את החדר מקבלים 2 קופונים לבר שאפשר להחליף תמורת בירה/יין/משקאות חמים/קרים.

• אז נסענו ישירות לטירת קרונבורג (Kronborg slottet). טירה עתיקה מהמאה ה-16 מהממת ביופיה שעברה מספר גלגולים (נהרסה, נשרפה, ועברה חידוש ובנייה מחדש כמה פעמים) ונחשבת כעיקר מקום ההתרחשות של המחזה המפורסם של שייקספיר על הנסיך מדנמרק: "המלט".
  • מעבר לכך נגמר לנו היום החלטנו לחזור למלון לנוח קצת מהיום הקשה של הטיסות, ירדנו למטה מהמלון התקדמנו אל עבר מדרחוב הסטרויט (Strøget). יש מלא ברים חמודים ומגניבים שאפשר פשוט לבחור להתיישב ולהנות! מכיון ששלושת מותגי הבירה המובילים בעולם (קלסברג, טובורג, היינקין) כולם מקורם בדנמרק, וכולם עולים יותר זול ממים! וכמובן הטעם הייחודי שלהם שהם באים מחבית בייצור מקומי ודני מסורתי, לא דומה לשום שלוק שלקחתי מכל מקום בעולם ששתיתי בו את הבירות הללו. עובדה מעניינת, בדנמרק מותר לשתות בירות ולעשן סיגריות מגיל 16, לכן אל תיבהלו אם תראו את הברים מפוצצים בבני 16.
  • בבוקר התעוררנו לארוחת בוקר בבית המלון, ומשם המשכנו לבית הכנסת הגדול שנמצא בקופנהגן בכתובת Krystalgade 12, 1172 København הוא מרשים מהמם ביופיו!
  • משם המשכנו אל עבר מוזיאון השואה שנמצא בלב העיר, כמה דקות הליכה מבניין הפרלמנט שגם הוא מבנה אירופאי קלאסי ומרשים. המוזיאון כולו מוקדש למבצע הצלתם של יהודי דנמרק שעשה מלך דנמרק במהלך מלחמת העולם השנייה. מספר את תולדותיהם של היהודים בדנמרק ועל פועלו של מלך דנמרק להגנת היהודים בכל מחיר בניגוד לעמו, לגרמניה הנאצית, ולאירופה כלל וכלל. כרטיסי כניסה כלולים בקופנהגן פאס (מומלץ לרכוש!!)
  • זה החלק הכי חשוב בכל הפוסט הזה. המקום שבאמת באמת אסור לכם לפספס. במרכז קופנהגן קיימת שכונה שקוראים לה כריסטיאנה. כריסטיאנה היא שכונה שלא שייכת לדנמרק ולא כפופה לחוקיה (מעמד זה ניתן לה מתוקף חוק מיוחד) ושהסמכות העצמאית שלה ניתנת לה בידי עיריית קופנהגן. נוצרה שם מעין קהילה אלטרנטיבית האוסרת כניסה למכוניות ומונעת שימוש בסמים קשים. סמים קלים, כלומר קנאביס, דווקא מתקבלים בברכה בכריסטיאניה. וקיימת הסכמה שבעל פה שלא תתרחש כניסת שוטרים אל האזור. בשכונה יש כמה חוקים ברורים שבעל פה שידועים לכולם והייתי ממליץ למי שמחליט להיכנס להתעדכן (לא להוציא טלפונים, לא לרוץ וכו׳) השכונה עצומה יש בה גשרים ונהרות המון גרפיטי דוכנים וחניות מגניבות, היא מהממת ומיוחדת ביופיה, אל תפספסו אותה!
  • בערב אכלנו במסעדה המפורסמת Noma בעלת 2 כוכבי מישלן בכתובת: Strandgade 93. שימו לב המסעדה סגורה בין 13:30-18:00. מסעדה המציעה תפריט מעניין של טרנדים חדשים בבישול המטבח מדנמרק, איסלנד ואיי פארו. המסעדה מנוצחת על ידי השף הבינ"ל דנה רדזפי, שעבד במסעדות מובילות בעולם. כדאי להזמין מקום, ניתן גם דרך אתר האינטרנט. בכתובת
  • וביום למחרת החלטנו להקדיש את כל כולנו לפארק השעשועים המפורסם והמוכר בדנמרק Tivoli. שברמת העיקרון, לא דומה לשאר הפארקים המפוארים והגדולים שאנחנו מכירים באירופה, ואם הייתי יכול להשוות אותו לפארק שעשועים דומה שהייתי בו בעולם, הייתי שם אותו ליד הסופרלנד. אבל בכל זאת היה נורא כיף להעביר שם את כל היום.
  • בערב הלכנו לאוכל במסעדה ששמה Peder Oxe שממוקמת בבניין עתיק ומעניין בן 200 שנה. הסגנון בה הוא מטבח דני, ובמרתף המסעדה יש מוזיאון יינות בחביות ובקבוקים במקררים שמעניין להסתכל.

את היום האחרון החלטנו להקדיש לחלק העתיק של קופנהגן שנקרא Dragør. כל כך נעים רק להסתובב שם בין הרחובות והבניינים, השכונה הצבעונית שמזכירה במעט את פלורנטין ונווה צדק. מלא שדרות של חנויות שמלאות באופנה במקומית, חנויות בוטיקיות, ומאפיות קטנות חמודות. בחלקה האחורי של העיר העתיקה יש מדשאות עצומות שקרובות מאוד לים, מלאות בהרבה בונקרים שניתן להיכנס לחלקם.

קרדיט: ינאי אברמוביץ

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

חוויה בחו"ל מתחילה כאן

error: Content is protected !!