חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיכום טיול חלומי: הריביירה ופרובנס 16 יום, נחיתה והמראה בניס

סיכום טיול חלומי: הריביירה ופרובנס 16 יום, נחיתה והמראה בניס.

כללי-

*לילות: ניס-3, גרימאוד-1, מרסיי-4, אביניון-3, אקס-2, אנטיב-2
התאמתי את הימים לימי שוק, בדיעבד הבנתי שהשווקים הם תוספת נחמדה אבל לרוב מאוד תיירותית ויקרה לכן בדיעבד לא הייתי נותנת לזה משקל בתכנון.

*כמובן שהכל מאוד מאוד אינדיווידואלי. יש אינסוף כפרים ועיירות לראות, חלקם הם עוד מאותו הדבר אז בשלב מסוים זה עשוי למצות את עצמו. שווה לשמור על מינון ולא לרדוף

*בפניכם חובבת אוכל מושבעת, פלצנית ובררנית. ויחד עם זאת מחפשת מחירים נוחים. אז ההמלצות אוכל פה נבחרו בקפידה אבל קחו גם אותן בערבון מוגבל כמובן🙃 בנוסף-כשנמאס לנו קצת מאוכל בחוץ הכי אהבנו לשלב ארוחות פיקניק מפנקות, בכל קרפור תמצאו גבינות, יין, בגטים וכאלה מאוד בזול יחסית לארץ.

*רכב– שכרנו מחברה בשם Rent A Car. לא ידענו אבל יש אליהם הסעות מהשדה וחזרה.
חוצמזה חשוב לדעת שיש רכבת קלה בחינם מהשדה לאזור עם תחנות אוטובוס לעיר אז אפשר בקלות להתנייד גם בתחבצ בין השדה לעיר.

יום 1– (חמישי) נחיתה ונסיעה לניס לשלושה לילות. חנינו באזור חינמי ליד האוניברסיטה ומשם לקחנו רכבת קלה לדירה במרכז העיר.

יום 2- (שישי) שיטוטים בניס. גן בוטני קסטל היל, עיר עתיקה.
מסעדה ויאנטמית מושלמת: lao vientiane

יום 3- (שבת) אז+מונקו
אז: כפר גבוה עם תצפים מהממת (עולה כסף להגיע לנקודת נוף).
אוכל- לא מצאנו משהו טוב בדיעבד היינו מתארגנים על סנדוויץ' לפני.
מונקו: הקזינו זו חוויה חד פעמית, שילמנו 18 יורו לאדם כניסה וקיבלנו כרטיס של 10 יורו לבזבוז בקזינו.
אוכל- שוק אוכל נחמד במונקו.

יום 4– (ראשון) ואנס+סן טרופז
לפני נסיעה לואנס נסענו ל-paul boulongerie שממוקמת בטיילת של ניס אבל רחוקה מהמרכז. סנדוויצ'ים טריים ברמה גבוהה מאוד. ממליצה.

ואנס- כפר יפה וחמוד.
סן טרופז- עיירת חוף קסומה, רחובות פסטל, נמל של יאכטות. יש מבצר גדול עם נוף מהמם, בתוכו יש גם מוזיאון ימי מתוק. (מותאם מאוד גם לילדים)
על הטיילת יש קרפרי- creperie bretonne saint Tropez
וואלק היה יקר (בערך 15 יורו לקרפ) אבל זה מקום שהקרפים בו הם אמנות, ובדיעבד זה היה קרפ מהטעימים שלי בטיול אז לא מתחרטת בכלל. (ממליצה על הקרפ עם האפרסק, גרן מרנייה וקצפת). אם בכל זאת תחפשו אוכל נגיש יותר לכל כיס יש במרכז העיירה טראק של נקנייה בלחמנייה וכאלה.

ביום הזה ישנו בגרימאוד סתם על הדרך למרסיי. יש שם מסעדה מקסיקנית-taqueria wey- טאקוס מעולים. העיקרית שאכלנו פחות.

יום 5- (שני) נסיעה למרסיי דרך raute des cretes- וואו דרך מדהימה, בהחלט אחד ההיילייטים של הטיול שלנו.
פשוט מלא נקודות נוף עם אפשרויות עצירה בדרך ומסלולונים קטנים. המקום המושלם לעצירת פיקניק על הדרך.
בקסיס עצמה יש מסלול הליכה ליד הנמל של היאכטות. יש חניה חינם ממש בתחילת השמורה, הגוגל מוביל עד לשם, צריך לחצות את הכפר עד הסוף כדי להגיע אליה. שווה לדעתי משם ללכת לגדה השנייה – הצלע הצפונית של המצוק, ושם להתחיל את המסלול. כך הרוב עושים. (אנחנו הבנו את זה רק בדיעבד אחרי הליכה ארוכה בצלע הדרומית).
שווה להשאיר זמן לסיבוב גם בקסיס עצמה. היא יפהיפה.

ימים 6-9- (שלישי-שישי) מרסיי. ישנו במרסיי 4 לילות. הייתה כוונה בהתחלה לצאת ממנה לעוד מקומות, אבל היא שבתה אותנו בקסמה. עיר גדולה אל אמת ולגמרי אנדראייטד.
במקרה ישנו באיזור הכי תוסס בעיר- שכונת cours julien
שכונה היפסטרית, מלאה גרפיטי, מפוצצת ברים, מסעדות, ואוכל רחוב שמתמלאים בערב בצעירים.
ממליצה ביום הראשון לקחת שם סיור חינם שאפשר להזמין באתר Free Tour וככה לקבל מושג על העיר.
שכונה שחובה לראות- פנייר- פעם הייתה שכונת פשע והיום היא פנינה. רחובות ציוריים של הריביירה עם גרפיטי של מרסיי, פשוט וואו. מה שכן-שווה לבוא לפני או אחרי ארוחה כי אין שם כמעט בכלל מקומות לאכול.
חוץ מזה פשוט שוטטנו בעיר, בקתדרלה, בנמל, בתצפית של מוזיאון Mus. בזיליקת נוטרהדמה דה לה גרדה- נוף מהמם על כל העיר. אין מה לעשות שם הרבה זמן.

חנויות יד שנייה זולות לחובבים- יש מלא חנויות, יצא לנו באותו יום להיכנס במקרה לכמה סתם על הדרך בין המרכז לבין שכונת פנייר. שתיים זולות שמצאתי בהן דברים מעולים-

אחת שאין לה שם אבל על כיכר pl. sadi carnot- https://goo.gl/maps/2JPJkDKkir3rV4B89

ושנייה- HUMANA- ממוקמת על רחוב rue colbert

אוכל:
מאפים טריים וסנדוויצ'ים מעולים- pain pan boulongerie de quariter שימו לב שיש להם שני ספוטים במרחק 3 דקות הליכה באחד אפשר לשבת בשני לא אבל יש בו סנדוויצ'ים. שניהם מעולים בגדול.
קיורטוש מעולה עם אופציות לקיורטוש מלוח- twist avenue
קרפים אש- la crepe au carre
שוק של אוכל רחוב טוניסאי ומרוקראי- בוריקים פסטייה וכאלה.טעים מאוד!!- Noailles
מסעדה קוריאנית מעולה-Busan

יום 9- (שישי) לה בו דה פרובנס- סנט רמי
התחלנו בתערוכה האור קולית בלה בו, פשוט וואו. ממש ממש ממליצה לא לפספס.
התצפית יפה גם בלי להיכנס למבצר אז לשיקלוכם אם לקנות כרטיס גם אליו.
סנט רמי- מתוקה מתוקה עצרנו שם לסיבוב ולקרפ, היינט כבר גמורים אבל בדיעבד היינו מקצרים קצת את השיטוט בלבו לטובת סיבור ארוך יותר בסנט רמי.
נסיעה ללינה באביניון ל3 לילות.

יום 10- (שבת) אביניון-
ארמון האפיפיורים-
המוזיאון היה נחמד אבל לא מעבר, אין הרבה ממצאים פיזיים לראות, הרוב זה חדרים ריקים עם אפליקציה במכשיר שהם מביאים שמראה איך פעם החדרים היום נראים.
קנינו כרטיס שמשלב גם את הגנים של הארמון-די מיותר. היתרון היחיד שזה מספק גם עלייה לקומה עליונה יותר בארמון משם יש קצת תצפית. אבל גם היא לא בנקודה הכי גבוהה. ואחרי זה גילינו שיש גן ענק מחוץ לארמון שאפשר להגיע אליו חינם ולראות תצפית מעולה על העיר ככה שלדעתי לא שווה לשלם עוד על הגינה. יש גם אפשרות לשלם על הגשר אבל ויתרנו מראש כי גם זה היה נראה די מיותר.
העלייה לגינה עם התצפית היא במדרגות מאחורי קפה בשם Roma.

בגדול לא הרגשנו שצריך לקדיש לאביניון יותר מיום.

אוכל- היה קשה למצוא אוכל טוב במחירים סבירים כי מדובר בעיר מאוד תיירותית.
שוק אוכל בשבת- לא אכלנו אבל היו הרבה אפשרויות שנראו סבבה
מסעדה איטלקית קטנה עם פסטה מעולה- le ristretto
el taquito avignon – מקום קטנטן של טאקו ובוריטו טעימים

יום 11- (ראשון)
איל סור לסורג+ גורד+רוסיון
היה יום ראשון + הפסחא אז היה עמוס בתיירים
איל סור לה סורג- שוק הפשפשים הכי גדול, הכל די יקר אז בעיקר ספגנו אווירה. היה נחמד אבל מאוד מאוד תיירותי.
רצינו לראות גם את פונטן דה ווקלוז אבל לא הייתה חניה בכלל, אז וויתרנו ובצומת של היציאהם מצאנו שוק פשפשים ויד שניה מתוק וזול ונקנקיות בלחמניה ב3 יורו. סצנה סופר חמודה.
גורד ורוסיון- גם יפים מאוד אך מאוד מתוירים.

יום 12- (שני)
לורמרין- אקס אן פרובנס
לורמרין כפר מתוק עם יקב ומלא פריחה מסביבו
היה גם שוק פשפשים קטן.

בדרך לאקס עצרנו ביקב שאטו לה קוסטה שהיה נחמד.

יום 13– (שלישי) אקס אן פרובנס- עיר מהממת עם מלאאא אוכל טוב.
שוטטנו בשוק הענק של יום שלישי. דוכנים של ירקות ממרחים גבינות וכאלה. ועוד שוק בגדים
מוזיאון קטן עם יצירות מהממות בין השאר של פיקאסו-Granet Museum – Collection Jean Planque
היה בול לסיבוב של שעה גג, מהנה ולא מתיש

אוכל-
פיצה מדהימה-Délices De Capoue
פטיסרי מעולה- Maison Weibel
בולונג'רי מעולה-Aux Saveurs des Saisons

יום 14– (רביעי) אגם ורדון- עשינו שייט, היה יפה בדיעבד בגלל שבעונה הזו אי אפשר לשחות אולי היינו מוותרים ועוישם טיול רגלי באיזור.
מוסטייה סנט מארי- כפר מתוק ויפהיפה עם תצפית מדהימה ונחל שעובר בו.

נסיעה חזרה לריביירה לינה 2 לילות באנטיב

יום 15– (חמישי) אנטיב המטריפה.
מבצר, טיילת על החוף, עיר עתיקה עם סטודיואים של אמנים, מוזיאון פיקאסו
חנות יד שנייה וינטג' במחירים טובים- L'intrépide friperie Vintage

אוכל-
בראנץ' חובה חובה חובה לכל מי שבסביבה- Lilian Bonnefoi– וואו הכי טוב שהיה לנו בטיול. לא לוותר על הפאנץ' טוסט.

דיסהמלצה- Le P'tit Cageot- מסעדה עם כוכב מישלן, חוץ מקינוח מעולה השאר היה בהחלט סתם. מנות ראשונות בסדר, מנות עיקריות כבדות להחריד.

יום 16– נסיעה מאנטיב לשדה בניס

לעוד תמונות ופרטים על הטיול מוזמנות.ים להציץ באינסטגרם שלי-

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בחו"ל מתחילה כאן

error: Content is protected !!