חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול טיול של ארבעה ימים בסיציליה

שלום לכולם

לאחר שנעזרתי בקבוצה הגיע הזמן לתרום את חלקי.
יצאתי עם חבר לטיול של ארבעה ימים בסיציליה, טסנו עם וויזאייר, הלוך ביום ראשון ב- 22:20 וחזור ביום שישי ב- 6:10.
נקודה חשובה שקלטתי אחרי כמה חופשות: לא צריך לחשוש או להתבאס מטיסות הלוך בלילה וחזור בבוקר. נכון שלכאורה זה בזבוז של לילות במלון (לעומת טיסה הלוך בבוקר וחזור בערב) אבל עלות הלינה נמוכה למדי ומרוויחים יום מלא אחרי שינה טובה בהלוך ויום מלא בלי לחץ בחזור. בחופשות אחרות שמתי לב שאם הטיסה הלוך בשעות הבוקר המאוחרות, שלא לדבר על צהריים, אז היום הראשון די מבוזבז. בחזור זה פחות משמעותי אם הטיסה מתקיימת אחר הצהריים ואפשר לנצל את הבוקר.
בכל אופן, נחתנו בראשון בלילה בסביבות 00:30 והלכנו לישון בדירת אירוח שהזמנו בבוקינג בשם Airport Tourist's Home. דירת אירוח נחמדה הכוללת שני חדרים זוגיים וחדר אחד שמתאים לארבעה. יש בה שני חדרי רחצה שמשרתים את כל החדרים. בנוסף יש מטבח מרכזי. מי שצריך חדר רחצה פרטי זה לא יתאים לו. הדירה נמצאת כעשר דקות הליכה מהשדה והלכנו אליה ברגל. עלות – 220 שח.
ביום שני בבוקר חזרנו לשדה לשכור רכב שהזמנו מראש באתר rentalcars (מומלץ להזמין מראש ולקחת ביטוח מורחב של rentalcars) בעלות 96 שח ובנוסף ביטוח מורחב בעלות 220 שח.
*** נקודה חשובה מאוד: דרשו מאיתנו רשיון נהיגה בינלאומי למרות שהרשיון הישראלי תקף באיטליה. למזלנו הבאתי במקרה אבל זו יכלה להיות נפילה. אז מומלץ להגיע עם רשיון בינלאומי או לפחות לוודא בכתב שלא חייבים. ***
משדה התעופה נסענו ישירות לסירקוזה לראות את העיר העתיקה. הסתובבנו שם כשעתיים והמשכנו לנוטו, מודיקה ורגוזה. לא התעכבנו יותר מדי בערים הללו אלא עברנו עם הרכב ובנוסף קפיצות קטנות ברגל למה שעניין אותנו. משם המשכנו לעיירה אנה ללינה וישנו בדירה חמודה בשם Il Nottetempo, Enna Centro. הגענו בלילה אז עשינו סיבוב קצר בעיירה, היה יחסית גשום ולא בעונה אז לא היו יותר מדי חיים בלילה. הדירה עצמה נוחה ונמצאת במקום די מרכזי. עלות – 170 שח.
ביום שלישי בבוקר עשינו סיבוב נוסף בעיירה כולל כמה תצפיות על הסביבה והמשכנו לכיוון צ'פלו. השתדלנו להימנע מדרכים ראשיות והעדפנו דרכים צדדיות דרך כפרים ונופים. בדרך לצ'פלו עברנו בהרים של Parco delle Madonie כמה שיכולנו כי היה שלג והכבישים היו חלקים. בצ'פלו עשינו סיבוב בחוף ועלינו לכיוון המבצר, הוא היה סגור אבל יש משם תצפית יפה. אחר כך הלכנו לראות את הקתדרלה והתחלנו לנסוע לכיוון פלרמו. הגענו לפלרמו בערב למלון קטן ומרכזי בשם Alba central City. עשינו סיבוב באתרים המרכזיים של העיר ובמרינה וחזרנו למלון. עלות – 150 שח.
ביום רביעי בבוקר הלכנו לראות את פארק piersanti mattarella. נחמד אבל לא מרשים במיוחד. משם הלכנו לסיור באנגלית בעיר שהזמנו דרך freetour. מעניין ומומלץ, במשך שעתיים, צריך לבדוק מראש מתי יש סיור. הסיור עובר באתרים המרכזיים וכולל הסברים וקצת היסטוריה. אחר כך הלכנו לשוק של פלרמו ומשם למסעדה טבעונית חמודה מאוד flower burger. אנחנו שומרי כשרות אז לא תמצאו כאן המלצות על מסעדות ואוכל גורמה, את עיקרה האוכל הבאנו מהבית, אבל זו מסעדה בהחלט מומלצת לשומרי כשרות. כמובן שמי שמקפיד על בישולי גויים וכו' לא יוכל לאכול שם.
מפלרמו נסענו לתצפית Belvedere di Monte Pellegrino לראות את העיר ואת הים. ואחר כך לקראת אחה"צ יצאנו לכיוון טאורמינה. בטאורמינה אין חניה ברחובות אלא רק חניון ציבורי אבל הוא די קרוב למרכז העיירה. ישנו שם בדירה ממש שווה בשם Villa al Duomo. זו וילה פרטית שמחולקת לשתי דירות: בקומת הקרקע דירה עם מטבחון וסלון קטן, שממנה עולים לחדר שינה זוגי. הדירה השניה היא חדר שינה זוגי נפרד, ללא מטבחון. בנוסף יש חצר קטנה וחמודה עם ג'קוזי. עלות – 230 שח לזוג. משפחה יכולה להזמין את כל הוילה ואז ליהנות מפרטיות מלאה. הסתובבנו בערב בעיירה, בהחלט העיירה הכי יפה שהייתי בה בטיול, אבל מכיון שזה לא העונה עכשיו כמעט הכל היה סגור. אני מניח שבעונה זה משהו אחר לגמרי.
ביום חמישי בבוקר עשינו סיבוב נוסף בעיירה ומשם נסענו לחלק התחתון של העיירה ועשינו סיבוב בחוף. גם החוף היה ריק וכמעט הכל סגור. עברנו לראות האי איזולה בלה מרחוק, גם כן סגור. אחר כך נסענו להר אטנה ועלינו בכביש כמה שיכולנו עד שכבר לא ניתן היה להמשיך בגלל השלג. משם נסענו לקטניה והגענו בצהריים, מתוך כוונה להשתתף בסיור דרך freetour שבוטל מבלי ששמנו לב. הסתובבנו עצמאית, מיותר לחלוטין, אחת הערים היותר מכוערות ומשעממות שביקרתי בהן. בערב נסענו להחזיר את הרכב ולישון שוב ב- Airport Tourist's Home.
סה"כ המטרה שלנו היתה לטעום כמה שיותר ערים/עיירות/כפרים על קצה המזלג, כולל ליהנות מהנסיעה בנופים יפים, אז הטיול היה טיול נודד ויחסית אינטנסיבי. התמקדנו רק בחלק הצפוני והמזרחי של האי מפאת קוצר הזמן. לא עניין אותנו בכלל שופינג ומסעדות. מי שמחפש טיול רגוע יותר ולא לעבור מלון כל לילה אז שווה לו להתמקד בטאורמינה ועיירות בסגנון, אולי נוטו ואז אין הרבה נסיעות. בכל מקרה לוותר על קטניה, לא שווה להשקיע בה אפילו דקה.
תהנו!

לקריאת הפוסט המלא בקבוצת הפייסבוק שלנו לחצו פה!

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בחו"ל מתחילה כאן

error: Content is protected !!