חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איה נאפה (Ayia Napa) קפריסין

קצת על קפריסין: קפריסין היא מדינת אי מוקפת ים, שמחולקת ל-2: קפריסין הטורקית, וקפריסין היוונית. לקפריסין הטורקית מותר להיכנס אבל יש אזהרת מסע כבר המון שנים, והמומלצת והמתוירת מבינהן (לא רק בקרב הישראלים) היא קפריסין היוונית. בקפריסין מדברים בשפה היוונית ומשלמים במטבע היורו. איה נאפה היא עיירת חוף תיירותית שנפוצה בקרב צעירים כיעד מסיבות נחשק.

מלון איה נאפה: Adam's Beach יושב על הים וגם יש לו חלקת חוף פרטי. ארוחת בוקר מצוינת עם מגוון מאוד עשיר של ירקות, סלטים, גבינות, לחמים וריבות. הרחוב שהמלון יושב עליו, מימינו ומשמאלו שלל מסעדות גם מהסוג המוכר (Pizza Hut, Macdonald's) וגם שלל טברנות צבעוניות וססגוניות, שהן כמובן חלק בלתי נפרד מהנוף היווני, ומציעות את כל מיטב המטבח היווני הפשוט והטעים.

יצאנו מנתב"ג (שדה תעופה בן גוריון בתל אביב) בטיסת ריינאר (Raynair) טיסה שלוקחת פחות מ50 דקות ממש כמו טיסה לאילת. קלילה ונוחה מגיעים ממש מהר. יצאנו מהשדה השכרנו מכונית ממגרש ההשכרה בשדה התעופה, שימו לב הנהיגה בצד שמאל! נסענו אל עבר איה נאפה נסיעה של 40-50 דקות. הנוף בדרכים נראה ממש כמו ישראל, הצמחים האקלים הכל בדיוק אותו דבר.

הגענו למלון Adam's Beach התמקמנו, ואיך לא, נסענו ישירות אל סניף ה-Jumbo הקרוב ביותר למלוננו. Jumbo זוהי רשת (שמזכירה את מקס סטוק שלנו) שבה תוכלו למצוא הכל: ריהוט, צעצועים, ציוד משרדי, מוצרי קוסמטיקה, ועוד. סניף עצום רב קומות, כל קומה מוקדשת לקטגוריה והמחירים ברצפה ושווים לכל נפש.

בערב הלכנו לאזור הבילויים הגדול של איה נאפה, שדרת ברים תוססת שמהווה את לב חיי הלילה של קפריסין. מכל מקום נמצאים מועדוני לילה וברים עם קונספטים שונים ומגוונים, מוזיקה שמותאמת לאווירה של המקום.

למחרת קמנו והקדשנו את כל הזמן שמאחרי הארוחת בוקר עד לאחר הצהריים בבילוי בחלקת החוף ששייכת רק לאורחי המלון. השתמשנו בבר של המלון להזמין שתייה ואוכל, והמחירים היו די מפתיעים ביחס לאירופה.

את הערב העברנו במסעדת הטברנה של יאסוס (Yasus Taverna's). טברנה מסורתית אותנטית, לכל אורך השהות שלנו התנגנו מנעימות יווניות, מצלילי הבוזוקי והבללייקה. ורק שתדעו, בטברנות לוקח לאוכל להגיע בערך שעה, הם מביאים את האוכל בזמנים שלהם גם אם מדובר בסלט ירקות פשוט, הישארו סבלניים והיערכו בהתאם.

בוקר למחרת סגרנו טיול טרקטורונים ברחבי האי, שגובל ברובו על שפת החוף בליווי בריזה טובה ונעימה מהים, ובחלקו האחר בתוך יערות גבעות ומורדות שהפכו את החוויה לאקסטירימית. בטרקטורונים הורשו לנהוג רק אנשים מעל גיל 16 ועם רישיון!

לאחר מכן בשעות הצהריים נסענו עם הרכב השכור לקארטינג באיה נאפה שהיה במרחק של כחצי שעה מאיתנו שנקרא EMW Go Karts והקישור לאתר נמצא בכתובת הזו חוויה ממש מהנה לכל הגילאים, מסלול ארוך, צוות אדיב  שנתן לנו עוד סיבוב נוסף במגרש המירוצים על חשבונו. כניסה עולה 17 יורו לאדם.

אחרי הקארטינג נסענו עם האוטו אל הקניון Stathis Shopping center קניון גדול שכיף להסתובב בו קיימות שם כל סוגי החנויות והמותגים המוכרים והגדולים למינהם שאתם יכולים לחשוב עליהם. בקומה התחתונה יש אפילו משטח החלקרח.

בערב את ארוחת החג וליל הסדר של פסח העברנו בבית חב"ד באיה נאפה, שהיה במרחק הליכה מהמלון שלנו. אווירה מרגשת וישראלית, היה אוכל מצוין. שימו לב! חובת הרשמה מראש!!

למחרת היה יומינו האחרון בקפריסין עשינו צ'ק אאוט מהמלון ונסענו מהאוטו אל העיר פאפוס. ביקרנו במצודת פאפוס, שנמצאת על הנמל, היא אחד המקומות הטובים להתחיל בו את הסיור שלכם בעיר. מהמצודה, יש תצפית הכי יפה על הים והעיר. מכאן המשכנו אל הנמל, שמלא בבתי קפה וטברנות. גולת הכותרת כאן היא בית דיוניסוס, שהוא אל היין היווני, המעוטר בפסיפסים משגעים. אתר ארכאולוגי סמוך נוסף  שלא כדאי לפספס הוא קברי המלכים. למרות השם שלו, מלכים לא נקברו שם אלא עשירי העיר, בקברים מפוארים מאוד. וכדי לסכם את היום, לא תרצו לוותר על המוזיאון הארכאולוגי שמציג פסלים, כדים, עבודות של קדרות, מטבעות ועוד. אתר נוסף ומעניין הוא כנסיית כריסופוליטיסה, אחת הכנסיות הכי קדומות בקפריסין אשר עדיין פעילה. היא הוקמה לקראת המאה ה-12 ורצפתה מעוטרת בפסיפסים יפים בסגנון יווני מדהים.

טיול טרקטורונים
נמל פאפוס
קארטינג

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בחו"ל מתחילה כאן

error: Content is protected !!