חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

11 ימים בפרובאנס – מסלול טיול באוקטובר

פוסט מסכם לאחר 11 יום של טיול. חשוב לי להדגיש ולהזכיר שהכל מאוד אינדיבידואלי ומה שמתאים לי לא בהכרח מתאים לאחרים וההפך.
אך קודם כל, תודה רבה לכל אחד ואחת ששיתף, הגיב ועזר לי בתכנון ובמהלכו. באמת קבוצה לעניין!!
רקע:
אנחנו זוג בני 60 מינוס פלוס (אני מינוס =))). אוהבים לטייל ולשלב נוף עם תרבות, ובעיקר אם אפשר לספוג את האווירה של המקומות שמבקרים בהם. לעשות וי לא נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. מטיילים באיזי. אני דוברת צרפתית טוב ובעלי מבין קצת, וכמובן שזה תרם בכלל לחוויה.
איזורי לינה:
Isle sur Sorgue- Aix- Marseille
באיל היינו בדירה במקום מרכזי. איל מקסימה ממש ונוח להתנייד משם לכל מקום. הנוף מסביב תמיד יפה. בעלת הדירה הייתה נהדרת! היא עזרה לי למצוא טרולי עם לפטופ (שהמשטרה מצאה) ששחכנו בחנייה כשעזבנו!!
באקס היה נפלה. היינו בבד אנד ברקפסט שהומלץ כאן בקבוצה: La Ferme. הוא מחוץ לעיר ב- Saint-Marc-Jaumegarde. זה היה מקום קסום מוקף בחורש וגישה קלה לכל מקום אחר. בעל המקום היה מאוד נחמד, אוהד ישראל 😊, והיה מעניין לשוחח איתו. לצערנו, אצלו היו רק שלושה לילות פנויים בשבוע הזה, אז החלטנו לא לוותר על המקום הזה ולהוסיף לינה במרסי (לאחר שהומלץ לי כאן בקבוצה לעשות זאת במקום להישאר בקסיס) לשאר הלילות.
מרסי היא עיר מאוד מעניינת, אך כמקום לינה אנחנו הרגשנו נפילה. מן הסתם, זאת עיר גדולה ורועשת, לא תמיד נעימה. והדירה, אם כי היא הייתה נוחה וממוקמת בשכונה טובה (פרדו), הייתה בבניין ישן עם ריח לא נעים בתוכו ושל רטיבות בחדר אמבטיה. כל הקסם והריחות המבוסמים של בפרובנס התפוגג עבורי. כמו כן, מרסי גם רחוקה יותר להתניידות למקומות אחרים. הסתבר שמאקס הנסיעות יותר קצרות הודות לכביש מהיר שעובר שם.
==
התחלנו וסיימנו במרסיי. לא היינו בריביארה. אני מקווה בפעם הבאה. 😊
לגבי הדלק, היינו שם בתחילת השביתה ומייד חברים שלנו שם הודועו לנו על כך. לכן, מילאנו את הטאנק כשעדיים היה לנו חצי ממנו. זה היה בתחנת דלק ביציאה מקביון (בדרך מאיל לאקס).

נקודות לציון (טיפים, המלצות וגם דיס המלצה) על פרובנס:

1. חשוב לשים לב לשעות שבהן אוכלים כדי שיהיה אפשר למצוא מסעדה פתוחה (בין 12 ל-14 ובין 19 ל-21), ולימים שבהם מבקרים בכפר אחד או אחר (בדרך כלל בימי ראשון או שני החנויות סגורות, ובערים הגדולות בימי ראשון).
  2. התאכזבתי מגורדס. יש מקומות יפים יותר וידידותיים יותר לשטות בהם. זה עדיין יפה ושווה ביקור, אך לטעמי היא overrated.
  3. לעומת זאת, מרסיי היא לגמרי underrated, אך חשוב לזכור שזאת עיר גדולה וזה משהו אחר. זה תלוי במה כל אחד אוהב. מה שכן, לא קל לנהוג בה. הרבה מנהרות וברגע שנכנסים בהן הוויז לא עובד ואז עלולים לפספס את היציאה הנכונה. הרבה תנועה, ועוד.
  4. פארקינג- זאת סוגיה. כדאי לתכנן מראש.
  5. מקומות שאהבנו יותר: רוסיון, בו דה פרובנס, אביניון, פונטיין ואיל. ובעיקר בעיקר, רק לנסוע ולהתפעם מהנוף הירוק (וגם צהוב ואדום ועוד צבעים) בכל מקום.
  6. מומלץ להגיע ל-Cosquier ולשכונה Le Pannier במרסיי ולסייר ב- Sentier de Rousillon.
  7. נימוסין: רוב הצרפתים יגידו לך ויצפו ממך להגיד Bonjour, Bon journee, merci, ואפילו לחייך 😊 רק מעצם כך שדרכיכם יצטלבו. זה היה נחמד לנו!
  8. החלטנו לא להגיע לקמארג לאחר התלבטויות ובירורים.

תיאור מקומות שביקרנו בהם (בערך בסדר הזה):

• איל סור סורג- מקסימה בכל המובנים!! היות וזה היה מקום הלינה שלנו, חרשנו אותה ונהננו מכל רגע. היא מלאת תעלות, קסם, רוגע ויופי. יש הרבה מקומות שבהם אפשר לאכול או לשבת על כוס קפה ליד הנהר. גם חנויות בוטיק למתנות, שוקולד ועוד. היינו גם בשוק ביום ראשון שיש בו הכל מהכל והוא גם מעניין.
  • פונטיין דה ווקלוז- מקום יפיפה שבו עולים עד למקור המים של הנהר סורג- טבע ורוגע.
  • אביניון- עיר יפה ומעניינת עם הרבה חיים ודברים לעשות בה. ביקרנו Palace de Papes, היינו בגנים שבחוץ ולמעלה Le jardin du Rocher des Doms (מומלץ מאוד!! לא קל למצוא אותם) שמהם משתקף נוף יפה ואכלנו, ומשם המשכנו לגשר (לא כזה שווה לשלם עבור כניסה אליו). לאחר מכן נכנסו שוב לעיר העתיקה וטיילנו.
  • רוסיון- היינו ב- Sentier de Rousillon ועבורנו זה היה אחד המקומות הכי יפים שהיינו בהם. תופעת טבע מדהימה. טיול נחמד. עשינו את המסלול הארוך יותר. משם המשכנו לעיר וטיילנו ברחובות. היא יפיפיה ומיוחדת. אחת האהובות עלינו.
  • גורדס- יפה אך לא מעבר לזה. דווקא קשה לטייל בה בגלל עליות וירידות שמובילות למקומות שלא ברור איך חוזרים מהם. אז נשארנו ממוקדים קרוב למרכז. היינו בה ביום שני והיה הכל סגור. בכל מקרה וכפי שהיה כתוב במאמר שקראתי, האטרקציה שם היא לצפות אל העיר מבחוץ בדרך המובילה עליה. שם עוצרים בצד ומקבלים מראה מאוד יפה. רק לשים לב שיש שתי דרכי כניסה (אנחנו באנו מהשני בהלוך, אז בחזור עשינו תצפית אל העיר מהדרך השנייה).
  • סן רמי- עיר חמודה עם רחובות אסתטיים. טיילנו והגענו ברגל לבית חולים לחולי נפש שבו אשפז את עצמו ואן גוך. אני חושבת שאפשר לוותר על ההליכה (בדרך יש תמונות רפלקה של ציורים שלו עם הסברים אך גם יש מלא כשמגיעים) ולהגיע עם האוטו ישר לשם. בכלל כל היום היה בהשראת ואן גוך (היינו בארל לאחר מכן) ונהנו מלראות את הנופים שנתנו לו השראה. אין ציורים מקוריים שלו בסן רמי.
  • ארלס- אצטדיון רומאי מרשים (ראינו אותו רק מבחוץ), שיטוט בעיר, קפה ואן גוך- עיר בהחלט מרשימה מלאת היסטוריה (למי שאוהב) ואותנתית יותר.
  • בו דה פרובנס- מדהיםםםם. זאת הפעם השנייה שביקרתי (בפעם הראשונה ב-2013 ) והתלהבתי לא פחות מאז. ביקור ב-מופע אור קולי Carrières des Lumières עם התצוגה Venice מלווה במוסיקה קלסית (תצוגה מקסימה!) ואיבס קליין, ארוחת צהריים במסעדה המשקיפה אל הנוף עוצר נשימה, עלייה אל המבצר מימי הביניים, ביקור בו שהיה כרוך בטיפוס מדרגות לתצפיות של 360 מעלות, קניות, גלידה (בטעם לבנדר לבעלי). עברתי יום הולדת מושלם 😊!
  • אקס- שוק ביום חמישי. התרשמנו שזה שוק אחר ממה שראינו באיל. שם היו יצירות אמנים, עתיקות, אוכל ותוצרים מקומיים. כאן היו הרבה מציאות (בגדים, תיקים, מפות ועוד) וגם תכשיטים ועוד סבונים. עיר אלגנטי וגם האנשים בהם =)). הקפנו את ה-Mont Saint Victoire באוטו ב- Route Cezanne שעוברת בכמה כפרים. זה חשף אותנו לנופים, אווריה ולאור של פרובנס שנתנו השראה לצייר. הסתובבות וארוחה ב- Chez Nous בערב. ביום הנוסף שם: מוזיאון גרנט- יש 10 ציורים של Cezanne, פיקאסו אחד ועוד. קטן ולעניין. בכלל אקס עיר מקסימה לשוטטות בה.
  • קסיס- יפיפיה עם נוף מיוחד מאוד. נסענו באוטו ב- Route de Cretes עם עצירות לתצפיות על הנוף של הקלאנים, טיילנו ואכלנו. בכל מקום יש הרבה דגים למי שאוהב. אז היה יום מעונן והיינו עם חברים מקומיים, אז לא עשינו שייט כפי שהייתי רוצה.
  • מרסיי- כאמור למעלה, דעתנו היא שזאת עיר שהיא underrated. היא לא פחות מהרבה ערים חשובים בעולם שכולם מבקרים בהם. זה בהחלט אוצר שלא מכירים בגלל דעות קדומות, כמות המהגרים בה, ושמה הלא טוב. כמו בכל עיר גדולה יש מקומות וטיפוסים לא נעימים שכדאי להיזהר מהם. זה קרה לי ברומה ובעוד מקומות רבים. בילינו יומיים מלאים שם. החברים שאיתם ביקרנו בקסיס הם משם. זה מאוד עזר גם לטיפים וגם להתארגנות (אוטו וכו) ביום האחרון. התחלנו בשוטטות ב- Vieux Port. עלינו על הרכבת החמודה Petit Train de Marseille– Circuit 1 : Notre Dame de la Garde. וואו. כל כך יפה שם למעלה (גם כאן זאת הייתה פעם שנייה שלי ואותה התפעמות). זאת תצפית של 360 עלות. הבסיליקה עצמה היא יפה. לאחר ארוחת צהריים באיזור הנמל הישן, הלכנו ברגל למוזיאון חדש וחדיש הנקרא: Grotte Cosquer. זאת רפליקה של מערה שנמצאה מתחת ים עם ציורים פרהיסטוריים. מדהים. הסיור הוא חוויתי. עשו זאת היטב. משם המשכנו ל-Mucem. לא הלכנו לתערוכה (כבר הייתי בה לפני כמה שנים וגם נאמר לנו שעדיף לבחור בקוסקר) אלא נכנסנו לבניין ועלינו לקומה השלישית איפה שיש מרפסת המשקיפה אל נוף עוצר נשימה. משם חצינו את הגשר לכיוון ה- Fort Saint Jean ומשם ירדנו בחזרה את ה-Vieux Port- סיבוב מאוד שווה. מומלץ! ביום השני שלנו במרסיי הגענו לקטדרלה de la Major ומשם המשכנו ברגל אל השכונה הציורית והיא כי עתיקה והיא נקראית Le Pannier. יש גרפיטי בכל מקום, בתים טיפוסים, חנויות של אמנים ועוד ברחובות צרים מאוד וייחודים. מאוד אהבנו! משם הלכנו ברגל לכיוון ה- Terraces des Port. לא להיט עבורנו. גם הנוף מהמרפסת פחות מרשימה מנופים אחרים של המפרץ של מרסי שתיארתי קודם. סיימנו את היום בקפה באיזור של האופרה ובטיול במדרחוב עם חנויות בגדים הנקראת Rue Saint Ferréol . יש את Zara ועוד. התכווננו לעשות שייט במקום אך עקב עבודות בדיוק באותו יום לא היו הפלגות. בפעם הבאה! =))
מקווה שהסיכום יעזור במשהו. תהנו! Au revoir!
מוסיפה רק שבעלי היה חולה עם חום באמצע הטיול וגם היינו צריכים לחזור מאקס לאיל לאסוף את התיק עם המחשב לאחר שמצאו אותו בנס. אז היו לנו כיומיים עם פחות פעילות.
==
לגבי המרפסת והגשרים, צריך רק להיכנס לבניין של מוסם – Mucem, לעבור את הבדיקה הבטחונית בכניסה. הכניסה לבניין היא חינמית. בתוכו יש את הקופות לקניית כרטיס. אך ללא צורך לקנות כרטיס, נגשים למעלית בצד ימין ואז עולים למרפסת. עיצבו הכל מאוד יפה שם. אווירה של רוגע מול נוף מדהים. ואז הולכים בעקבות השלטים כדי לחצות את הגשר ולהסתובב בחומות של פורט סן ג`אן עד שיוצאים ממנו ואז מגיעים לטיילת של ה- Vieux Port. טיול Super! נקודות תצפית מכל מקום.
———–

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בחו"ל מתחילה כאן

error: Content is protected !!