חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול טיול 3.5 ימים בסיציליה

פוסט ארוך !
סיכום ל3.5 ימים מושלמים במזרח האי הסמוך לשפיץ המגף של איטליה. איטליה היא מהמדינות שתמיד כיף לחזור אליהן. סיצילה היא אחת מ5 המחוזות של איטליה. דומה אך מאד שונה. האי שלא מזמן עלה לכותרות בעקבות העונה השניה של הלוטוס הלבן סיקרן אותי עוד הרבה לפני. אז בבלאק פריידי סגרתי 2 כרטיסי טיסה לקטאניה באופן ספונטני בעלות של 900 שח לזוג כולל מזוודה 20 קג בוויזאייר.
"לראות את איטליה מבלי לראות את סיציליה זה לא לראות את איטליה בכלל, שכן סיציליה הינה המפתח לכל"
גתה, 1787.
טיסת לילה מאוחרת שהתעכבה מעט ונחיתה לפנות בוקר בקטאניה, הגעה למלון Habitat במרכז העיר באמצעות מונית בעלות של 32 אירו.
מלון בוטיק בצמוד לתיאטרון בליני וקרוב מאד למרכז השוקק של קטאניה, חדר בסיסי, מרווח, כולל ארוחת בוקר מאד מפנקת (שלא אופיינית לאיטלקים) בעלות של כ500 אירו ל4 לילות.
איסוף רכב בשעות הבוקר המוקדמות לא היה אפשרי מהשדה שכן ברוב החברות שבדקתי לא היתה זמינות בשעה זו. הכוונה היתה לאסוף רכב ליומיים בלבד (בתוך קטאניה אין צורך ברכב). חיפשתי חברות השכרה ליד המלון ומצאתי כזו לא רחוק – LSRentcar. יצרתי אתם קשר והגעתי לבחור סיציליאני מקסים בשם ויטו שמאפשר השכרה יומית של רכבים. רנו מגאן דיזל ידנית עם כיסוי ביטוחי מלא וללא השתתפות עצמית ליומיים עלתה לנו 120 אירו. לא היה צורך אפילו להשאיר כרטיס אשראי לפיקדון. גם בדלק הוא גילה גמישות. אספנו את הרכב למחרת בבוקר אחרי ארוחת הבוקר ושמנו פעמנו לכיוון הר האתנה – הר הגעש הפעיל והגבוה באירופה.
ווייז – Rifugio Sapienza.
הדרך יפה, מזג אוויר נפלא והשלג מקשט את צידי הדרכים. התכנון היה לעלות למעלה עם הרכבל אך בשל רוחות חזקות הוא לא פעל. עלות עליה ברכבל 50 אירו למבוגר ו30 לילד. טיילנו באזור והגענו לאחד המכתשים (crater) בחלק התחתון של ההר.
גם סביב המכתש בחלק זה של ההר הרוח היתה מאד חזקה. טיפ ממני, הגיעו עם לבוש חם כולל כובע, צעיף וכפפות. איתני הטבע מותירים אותך פעור פה, כל האזור מוקף בסלעי לבה ואדמה וולקנית עשירה במינרלים. לא פלא שהתוצרת וחומרי הגלם של האי משובחים. חזרנו לרכב (חניה בעלות של 2 אירו) ונסענו צפונה לכיוון טאורמינה.
ווייז – Porta Catania parking.
חניה של כמה שעות בעלות של 2 אירו.
שימו לב, היציאה מהחניון בקומה 7 היישר לרחבה גדולה עם תצפית מרהיבה ליד מלון Excelsior Palace. את הסיור בעיר מתחילים Porta Catania אבל לפני הכל סטיה קלה מהדרך לדגום קאנולי במילוי פיסטוק
ב-La Pignolata.
ח ו ב ה ! ! ! לא לוותר !
אז מתחילים בשער הכניסה למרכז טאורמינה ומשם תנו לעיר המדהימה הזו להוביל אתכם. לכו לאיבוד בסמטאות הקסומות שחלקן הוסבו לגלריות עם חפצי אומנות וציורים, הגיעו לנקודות העיקריות בעיר – הדומו של טאורמינה, האמפיתיאטרון (אנחנו ויתרנו על הכניסה), Villa Comunale. בשום אופן אל תוותרו על התצפית מהוילה והדומו ! רצינו לרדת לאיזולה בלה אך לצערנו הרכבל לא עבד… אבל לא ויתרנו על נקודת התצפית לאיזולה בלה מBelevdere di via Pirandello. תצפית מרהיבה גם לקו החוף הצפוני. בדרך חזרה לרכב דגמנו ארנציני בStritfud. אחד קלאסי עם רוטב עגבניות וגבינה ואחד נוסף עם תרד וגבינה – חלום !!!
אספנו את הרכב מהחניון ועלינו לתצפית גבוהה יותר על האזור לCastelmola.
החננו את הרכב בחניון הציבורי (לא לשכוח לשלם חניה במדחן או באפליקציית easypark – 1 אירו לשעה). תתקדמו לכיוון מרכז העיירה המנומנמת אבל ההיילייט כאן – נקודות הנוף המרהיבות. אנחנו התקדמנו לתוך העיירה עם הכביש הראשי והגענו לנקודת תצפית מדהימה להרי האזור כשהאתנה מתנוסס ברקע. הלסת נשמטת…במיוחד כשנקלענו למקום עם השקיעה. תענוג 🙂
חזרנו לקטאניה מרוצים ורעבים. עצרנו במסעדה לא הרחק מהמלון לארוחת ערב קלה של פיצה סיציליאנית עם ירקות קלויים וסלט ירוק טרי.
מה צריך יותר ?
למחרת הדרמנו לעיר הולדתו של ארכימדס – סירקוזה והאי אורטיג'ה.
ווייז – Parking Syracusa. עלות 1.5 אירו לשעה.
סירקוזה היא עיר עתיקה ביותר, שנוסדה על ידי יוונים מקורינתוס במאה השמינית לפנה"ס. הגרעין הקדום של העיר נמצא באי אורטיג'ה (Ortigia), המחובר לסירקוזה, ונחשב ללליבה ההיסטורי. מעניין לזכור שכל סיציליה, ולמעשה חלקים שלמים ונרחבים מדרום איטליה, נשלטו במשך תקופה משמעותית על ידי היוונים, וזכו לכינוי "יוון הגדולה". מי שאוהב ארכיאולוגיה שלא יפספס את הפארק הארכיאולוי עם אוזנו של דיוניסוס (מערה), שרידים מהתקופה הקדומה ואמפיתאטרון רומי. אנחנו התמקדנו באי אורטיגה ובאתרים המרכזיים שבו – מזרקת Fontana di Diana, קתדרלת סירקוזה בפיאצת הדומו רחבת ידים מרשימה, מעיין ארטוזה, מבצר מאניאצ'ה הממוקם בקצה האי. בדרך תעברו בין בתי קפה ומסעדות מקסימות, תעצרו לקפה וקינוח. קאנולי מעולה תמצאו ב Nuova Dolceria ופסטה סיציליאנית בA Putia. שימו לב, המסעדות והפיצריות פותחות ב12 וסוגרות לקראת 15 ואז שוב ב19.
תתארגנו בהתאם.
המשכנו עם הרכב לטייל באזור החופים והצפנו חזרה לקטאניה למנוחה ובילוי ערב.
עיקר הפעילות בערב היא סביב כיכר הקתדרלה המרכזית וברחובות היוצאים ממנה. ללא ספק המשקה הבולט במקום הוא האפרול שפריץ שמוגש עם קרח ובמקומות מסוימים נמכר כחלק בלתי נפרד מהמנה. אהבנו מאד את הפסטה עם הפיסטוק ופסטה אלה נורמה (פסטה סיציליאנית ברוטב עגבניות עם חצילים) וארנציני ראגו בMagna Sicily. גלידה מעולה. ב-Don Peppinu.
היום השלישי הוקדש כולו לקטאניה והאתרים המרכזיים שבה – טירת אורסינו, גני וילה בליני, via Etnea, ולקראת שקיעה תצפית מראש הקתדרלה של קטאניה – בשום אופן לא לוותר ! נוף של 360' מרהיב ביותר כולל הר הגעש אתנה.
ארוחה בMad in Italy מקום עם אחלה מוזיקה ואווירה. את היום האחרון לקחנו באיזי והקדשנו בעיקר לקניות ושיטוט ללא מטרה באזור המלון.
סיציליה מדהימה, תעצרו מדי פעם, דברו עם המקומיים, תתבוננו לחצרות ולמאמות במרפסות עמוסות בכביסה.
מזרח סיציליה על קצה המזלג…(שמלופף בפסטה קאצו אה פפה😜). לא יכולה לחכות לפעם הבאה שתוקדש לצד המערבי.

==

קישור לפוסט המקורי בקבוצת המטיילים הישראלים אל סיציליה, איטליה!

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בחו"ל מתחילה כאן

error: Content is protected !!